Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że za nasze bezpieczeństwo podczas podróżowania samochodem ciężarowym odpowiada nie tylko jego napęd i zawieszenie, czy ilość poduszek powietrznych, ale przede wszystkim opony. To właśnie dzięki nim samochód zachowuje swoja przyczepność w każdych warunkach i na każdym rodzaju nawierzchni. Zapominamy o tym, że guma wraz z upływem czasu się starzeje i zużyciu ulega nie tylko rzeźba bieżnika, ale sama opona traci swoje właściwości co ma szczególne znacznie w przypadku samochodów ciężarowych o masie przynajmniej kilku ton. Nie obce są również sytuacje, w których opona ulega uszkodzeniu na drodze. Co powinniśmy wiedzieć o oponach do samochodów ciężarowych? Czy każdą oponę da się naprawić? Gdzie znaleźć odpowiednią pomoc w trasie?

Kiedy wymieniać opony?

Opony w samochodzie powinniśmy wymieniać nie tylko w momencie ich zużycia, tj. osiągnięcia przez bieżnik opony granicznych wskaźników zużycia, ale także wtedy, gdy dojrzymy na nich jakiekolwiek uszkodzenia, czy też spękania. Guma się starzeje i po kilku latach, pomimo odpowiedniego bieżnika, nie zapewni nam takiej samej przyczepności! Przyjmuje się, że opony powinniśmy wymieniać średnio co 5 lat! Co prawda przy aktywnym użytkowaniu naszego pojazdu i pokonywaniu sporej ilości kilometrów opony nie dotrwają do tego czasu, to jednak po naszych droga wciąż poruszają się pojazdy na „starej gumie” - to wpływa na bezpieczeństwo nie tylko ich użytkowników, ale wszystkich uczestników ruchu drogowego!

Co jednak w sytuacji, gdy nasza opona ulegnie uszkodzeniu na drodze? Nie każde uszkodzenie opony wiąże się z koniecznością jej wymiany na nową - jeżeli mamy do czynienia z przebiciem bieżnika to możemy spróbować ją naprawić u profesjonalistów. Warto jednak pamiętać o tym, że nie wszystkie opony da się naprawić. Nie naprawia się opon między innymi gdy:
  • mają wyraźne uszkodzenia chemiczne;
  • przekroczono dla nich limit napraw (dla samochodów ciężarowych wynosi 4);
  • uszkodzenie opony powstało na jej bocznej części;
  • widoczne są rozwarstwienia między opasaniami opony;
  • wielokrotne uszkodzenia ułożone zbyt blisko siebie;
  • zauważalne są luźne nitki kordu.
W przypadku przebicia bieżnika również musi być spełniony podstawowy warunek dotyczący powierzchni przebicia poniżej 5 mm średnicy.

Samodzielność? W sytuacji awaryjnej możemy co prawda samodzielnie wymienić koło, jeżeli tylko jest ono na wyposażeniu naszego pojazdu, to jednak ze względu na gabaryty samych kół w pojazdach ciężarowych nie jest to łatwe zadanie. Wymaga nie tylko podstawowych umiejętności, ale również sporej siły. Co jednak w sytuacji, gdy nie dysponujemy zapasowym kołem, bądź opona założona na „zapasie” jest oponą przeznaczoną na inną oś niż ta, której potrzebujemy?

Mobilne opony!


Rozwiązaniem jest skorzystanie z mobilnego serwisu opon, który po telefonicznym wezwaniu podjedzie na miejsce naszej awarii i będzie w stanie podjąć wszystkie kroki mające na celu umożliwienie nam dalszej podróż – od wymiany całego koła, poprzez naprawę na miejscu uszkodzonej opony, aż po dostarczenie i montaż nowego ogumienia. Mobilny serwis opon to w wielu sytuacjach nieodzowna pomoc – warto zawczasu zapisać odpowiedni numer telefonu i trzymać go gdzieś pod ręką! Nigdy nie wiemy, co może wydarzyć się na drodze, zwłaszcza gdy pokonujemy tysiące kilometrów tygodniowo! Warto pamiętać, że mobilny serwis opon możemy zamówić również do naszej bazy, aby dokonał nie tylko napraw, ale także okresowego przeglądu stanu ogumienia wszystkich pojazdów wchodzących w skład naszej floty.

Jakie zalety ma mobilny serwis ogumienia?


  • naprawy przeprowadzane na miejscu awarii;
  • szybkość przeprowadzanych napraw;
  • nie musimy się brudzić;
  • prace wykonane przez profesjonalistów;
  • stosunkowo niska cena (w porównaniu do konieczności kosztów transportu całego pojazdu na lawecie);
  • krótki przestój w trasie.

Serwis opon

Natychmiastowa pomoc:
511 104 104

Nasza siedziba

ul. Kościuszki 70,     501 308 990
42-350 Koziegłowy,      530 430 430